Jaka herbata na sen pomoże nam zasnąć?

Jaka herbata na sen

Wśród wielu rodzajów herbat, które od wieków są stosowane, by pomóc ludziom zasnąć, rumianek jest popularnym wyborem na bezsenność. Jego właściwości antyoksydacyjne mogą pomóc zredukować niepokój i wywołać sen, ale potrzeba więcej badań, żeby dokładnie określić, w jaki sposób rumianek może pomóc ludziom zasnąć. Korzeń waleriany to kolejny popularny środek na sen. Honeybush, Passionflower i Chamomile to doskonałe propozycje dla tych, którzy szukają relaksującego napoju, który pomoże im się odprężyć.

Herbata z korzeniem waleriany

Mimo swojej długiej historii, istnieje niewiele dowodów naukowych na poparcie stosowania herbaty z korzenia waleriany na sen. Żywności i Leków (U.S. Food and Drug Administration) zalicza ją do suplementów diety i ma minimalny nadzór regulacyjny poza wymogami dotyczącymi oznakowania. Nie są znane żadne przeciwwskazania ani skutki uboczne stosowania tego zioła, a odnotowano bardzo niewiele działań niepożądanych. W 14-dniowym badaniu6 z udziałem 16 pacjentów stwierdzono tylko dwa działania niepożądane, a w grupie placebo – 18. W randomizowanym, kontrolowanym badaniu z podwójnie ślepą próbą19 z udziałem 102 osób oceniano czujność i czas reakcji po wypiciu herbaty z korzenia waleriany.

Korzeń waleriany zawiera substancję chemiczną – kwas gamma-aminomasłowy, który jest znany z właściwości uspokajających. Mimo że jego działanie jest korzystne dla osób cierpiących na bezsenność, jest ono skuteczne tylko wtedy, gdy przyjmuje się go w odpowiedniej dawce. Nadużywanie tego zioła może prowadzić do reakcji lękowych lub nerwowych. Jak w przypadku każdego leku, ważne jest, by przed zastosowaniem herbaty z korzenia waleriany na sen skonsultować się z lekarzem specjalistą.

Picie herbaty z korzenia waleriany może być przyjemnym sposobem na odprężenie przed snem. Wystarczy przygotować filiżankę gorącej wody i dodać do niej suszony korzeń. Parz przez co najmniej 10 minut, by uzyskać pożądane efekty. Picie jej na pół godziny przed snem jest idealnym sposobem na zaśnięcie. W zależności od tego, ile chcesz wypić, możesz użyć jednej łyżki stołowej mieszanki ziołowej na filiżankę i parzyć ją do 15 minut. Jeśli wolisz, możesz dodać do herbaty odrobinę miodu.

Odpowiednio stosowana herbata z korzenia waleriany może znacząco poprawić jakość snu. Herbata z korzenia waleriany zawiera liczne antyoksydanty, witaminy i minerały, które neutralizują wolne rodniki w organizmie. Może to zapobiec rozwojowi przewlekłych schorzeń. Niezliczone badania naukowe popierają stosowanie tego zioła na sen. Jedno z badań wykazało, że 89% uczestników zauważyło poprawę jakości snu po wypiciu herbaty z korzenia waleriany. Herbata z korzenia waleriany na sen pomaga ludziom szybciej zasnąć.

Herbata rumiankowa

Picie herbaty rumiankowej na sen przynosi wiele korzyści, ale musisz wybrać rodzaj herbaty, który jest dla Ciebie najlepszy. Powinna być parzona luźno, z nienaruszonymi kwiatami, ponieważ torebki zwykle zawierają zmiażdżone kwiaty, które nie przyczyniają się do korzyści zdrowotnych rumianku. Najlepiej byłoby, gdybyś pił herbatę rumiankową około 45 minut przed snem, bo wtedy twoje ciało będzie miało czas na zmetabolizowanie wszystkich dobroczynnych substancji chemicznych zawartych w kwiatach.

Picie herbaty rumiankowej na noc ma wiele zalet, ale jedną z nich jest poprawa nastroju. Rumianek zawiera składnik o nazwie apigenina, który wiąże się z receptorami GABA i odpręża ciało. Poza poprawą jakości snu rumianek był też stosowany w leczeniu zaburzeń lękowych, w tym zaburzenia lękowego uogólnionego. Objawy tego zaburzenia to ciągłe, irracjonalne zamartwianie się, wiercenie się i problemy z oddychaniem. Wiele osób uważa, że zioło to działa odprężająco i pomaga im szybciej zasnąć. To, czy rumianek przynosi takie same korzyści jak tradycyjne leki, jest kwestią dyskusyjną, ale na pewno warto go spróbować.

Najlepsza herbata rumiankowa na sen jest organiczna i możesz ją kupić przez internet. Aby ją zaparzyć, wystarczy zalać torebkę herbaty wrzątkiem. Parz ją od trzech do pięciu minut, ale nie chcesz pić jej dłużej niż 10 minut. Możesz też użyć cytryny lub miodu, żeby wzmocnić smak. Pamiętaj jednak, że ta herbata ziołowa powinna być spożywana tylko przed snem. Najlepiej pić ją wieczorem, więc pamiętaj, by przed snem wypić dużo wody.

Z herbatą rumiankową na sen wiążą się pewne środki ostrożności. Wypicie zbyt dużej ilości może wywołać senność i utrudnić zachowanie przytomności. Wiadomo też, że zwiększa ona działanie uspokajające niektórych leków, więc zachowaj ostrożność, pijąc herbatę rumiankową na sen. Przed zastosowaniem herbaty rumiankowej na sen powinieneś skonsultować się z lekarzem. Oprócz wielu korzyści, jakie daje, nie zawiera kofeiny.

Herbata z kwiatem Passiflora

Passiflora to popularna roślina od wieków używana, by ułatwić zasypianie. Oprócz tego, że uspokaja centralny układ nerwowy, przynosi też inne korzyści, takie jak poprawa nastroju, spokojna koncentracja i spokojny sen. Z tych powodów herbata z passiflory jest często spożywana przed snem. Poza poprawą snu, może pomóc uspokoić nadpobudliwe dzieci i zwiększyć odporność na stres. Niezależnie od tego, czy wolisz pić herbatę z passiflory jako napój, czy jako lekarstwo, jest to łatwy i wygodny sposób, by ją wypróbować.

Męczennica ma wiele zastosowań i jest często używana w herbatach ziołowych. Męczennicę można powszechnie znaleźć wzdłuż ogrodzeń i w zacienionych, suchych miejscach. Ma przyjemny zapach i świetnie nadaje się do łagodzenia bezsenności. Melisa jest kolejnym uspokajającym ziołem i może być używana jako dodatek do passiflory, by ułatwić zasypianie. Do przygotowania zwykłej filiżanki herbaty z passiflory możesz użyć około trzech czwartych łyżeczki suszonego passiflory na filiżankę wody. Jeśli wolisz świeże zioła, możesz użyć jednej łyżeczki na filiżankę wody.

Niektóre badania pokazują, że suplementy z passiflory mogą pomóc w zmniejszeniu lęku i depresji. Mogą one zwiększać poziom GABA, neuroprzekaźnika hamującego, który przeciwdziała pobudzeniu. Przyjmowanie suplementów z passiflory przed snem może pomóc ci szybciej zasnąć. Tradycyjna nauka uważała, że GABA nie może przekroczyć bariery krew-mózg, ale nowe badania pokazują, że passiflora może mieć ukryte działanie uspokajające. Jeśli cierpisz na stany lękowe, passiflora również może pomóc ci lepiej spać.

Jeśli cierpisz na bezsenność, herbata z passiflory może pomóc ci uzyskać spokojny sen, którego potrzebujesz. Udowodniono, że zioło to łagodzi objawy depresji i niepokoju oraz wydłuża czas między kolejnymi napadami. Oprócz pomagania w zasypianiu, passiflora może też poprawić nastrój i złagodzić objawy menopauzy. Kwiat ten jest też skuteczny w walce z wieloma innymi dolegliwościami, w tym menopauzą, bólami głowy i depresją.

Napar z herbaty Honeybush

Ten napar ziołowy zawiera magnez, który skutecznie łagodzi bezsenność i rozładowuje napięcie. Na sen możesz też wypróbować herbatę lawendową lub rumiankową. Dla bardziej relaksującego doświadczenia wypróbuj herbatę z liści maliny w czasie ciąży. Herbata z Honeybush jest również skutecznym środkiem na czas ciąży. Zawiera on także linki do oryginalnych prac naukowych.

Jej zalety wykraczają daleko poza pomaganie w zasypianiu. Herbata z krzewu miodowego ma kilka istotnych właściwości zdrowotnych. Ma ona właściwości przeciwzapalne i antybakteryjne, może wzmocnić system odpornościowy, zapobiegać nowotworom i poprawiać poziom cukru we krwi. Może też łagodzić zapalenie oskrzeli i astmę. Nie zawiera cukru i nie ma kalorii. Mimo swoich zalet, herbata honeybush nie ma zauważalnych efektów ubocznych. Jednak zawsze powinieneś skonsultować się z lekarzem przed zażyciem jakiejkolwiek herbaty ziołowej, ponieważ może ona wchodzić w interakcje z innymi lekami.

Zioło Honeybush jest blisko spokrewnione z Rooibosem i rumiankiem. Jest uprawiane w regionie Eastern Cape w RPA, gdzie liście i kwiaty pachną jak miód. Dzięki działaniu usypiającemu może sprzyjać zasypianiu. Kilka ziół ma działanie uspokajające, a rumianek jest popularnym składnikiem herbat ziołowych. Rumianek koi nerwy i uspokaja żołądek. Wiadomo też, że pomaga zasnąć, więc jeśli chcesz dobrze wypocząć w nocy, wypróbuj herbatę honeybush na sen.

Chociaż nie ma naukowych dowodów na korzyści płynące z picia herbaty honeybush, jest ona pyszna i łatwa do przygotowania. Filiżankę herbaty honeybush możesz parzyć przez około 5-10 minut przed spożyciem. Im dłużej ją parzysz, tym więcej antyoksydantów się uwalnia. Możesz też dodać odrobinę miodu, by zwiększyć jej słodycz. Herbata honeybush nie zawiera kofeiny! Jest też łatwa w przygotowaniu i stanowi doskonały napój na każdą porę dnia!

Zielona herbata

Picie filiżanki zielonej herbaty przed snem ma wiele korzyści. Mówi się, że jej picie wywołuje sen i redukuje stres. Poprawia też metabolizm. Najsilniejszą właściwością leczniczą zielonej herbaty są katechiny, które mają wiele korzyści dla zdrowia. Pomagają ciału leczyć się i zwalczać choroby. Tysiące ludzi przysięga na zieloną herbatę. Badania przeprowadzone w Klinice Mayo wykazały, że może ona zapobiegać nowotworom. Picie zielonej herbaty wieczorem przed snem może być najlepszym sposobem na lepszy wypoczynek w nocy.

Pijąc zieloną herbatę przed snem, pamiętaj, by pić ją powoli. Pozostaw ją na dwie do trzech minut, by się zaparzyła, mieszając od czasu do czasu. Zielona herbata zawiera kofeinę, choć w niewielkich ilościach. Może zawierać do 30 mg na filiżankę, co wystarczy, byś nie zasnął. Pozostanie w twoim organizmie przez 4-6 godzin, dlatego zaleca się picie jej 30 minut przed snem. Jeśli jesteś wrażliwy na kofeinę, nie powinieneś pić filiżanki zielonej herbaty przed snem.

Oprócz poprawy snu, zielona herbata może poprawić zdrowie mózgu. Uważa się, że aminokwas L-teanina, który znajduje się w zielonej herbacie, pomaga zredukować stres i sprzyja odprężeniu. Wykazano również, że aminokwas ten poprawia pamięć. Choć nie pozwoli Ci zasnąć, może dać Ci zastrzyk energii, którego potrzebujesz, by przetrwać dzień. Zwiększa też poziom energii, więc po przebudzeniu będziesz mniej zmęczony.

Jednak zielona herbata na sen może wiązać się z pewnym ryzykiem. Niektórzy ludzie mają reakcje nadwrażliwości na składniki zawarte w zielonej herbacie. Skutki picia zielonej herbaty mogą obejmować pokrzywkę, opuchliznę, raka przełyku i podrażnienia skóry. Oprócz efektów ubocznych, picie zielonej herbaty przed snem może prowadzić do łagodnych lub silnych bólów głowy, zmęczenia i niedoboru żelaza. A jeśli wypijesz jej za dużo, może spowodować arytmię serca.Podobne Tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.